Kjøpsvilkår

GENERELLT:

Disse kjøpsvilkårene er tilpasset for handel over Internett (distansehandel). www.ushop.no (Organisasjonsnummer: 923082239MVA) er den selgende part. Du, ("kunden" nedenfor), er den kjøpende parten. Vilkårene i denne Avtalen er tilpasset privatpersoner som er fylt 18 år eller 16 år med samtykke fra foresatte, med registrert bostedsadresse i Norge og for handel med varer (produkter nedenfor). Hos oss kan du som kunde enkelt gjøre en bestilling på http://www.ushop.no.

Vilkår eller deler derav i denne Avtalen som avviker fra gjeldende lovverk er uten påvirkning, bortsett fra der hvor avvik er til kundens fordel. Denne bestemmelsen gjelder kun dersom kunden er privatperson og kjøpet er til privat bruk.

BESTILLING:

Hos Ushop.no bestiller du produkter enkelt og greit. Vi tilbyr sikre betalingsalternativer og pålitelige leveranser. Minimum ordrebeløp er i dag 90 NOK. Ushop.no mottar din bestilling når du klikker på knappen "Utfør kjøp" i kassa (trinn 1 av 1 ). Når Ushop.no har mottatt din bestilling vil du motta e-post "Ordrebekreftelsen" til e-postadressen du oppga da du bestilte. Når du klikker på knappen "Utfør kjøp" bekrefter du denne avtalen.

Handle trygt med rett til å endre din bestilling.

Hvis du ombestemmer deg, har du muligheten til å endre bestillingen. For endring av bestilling, kontakt oss på telefon: 958 98 458 eller mail: post@ushop.no. Endring på bestillingen må varsles før ordren har status som pakkes.

Handle trygt med rett til å avbestille.

Hvis du ombestemmer deg, kan vi tilby deg å kansellere ordren du har lagt inn. For å gjøre en kansellering, kan du logge deg inn på kontoen din på http://www.ushop.no. Avbestilling må meldes ifra om før ordren er pakket. Om du vil avbryte kjøpet etter at ordren er pakket henviser vi deg til å heller benytte deg av angreretten, se avsnitt Angrerett, åpent kjøp og bytte.

PRISER OG AVGIFTER:

Priser oppgis i norske kroner (NOK) inklusive merverdiavgift (moms). Avgifter for frakt og betaling kan tilkomme ved hver bestilling, se 5. Betaling samt 7. Levering i denne Avtalen for mer informasjon.

Avgift for uavhentede forsendelser

Om du som kunde ikke henter ut din bestilling slik som avtalt debiterer vi en avgift på 350 kroner inklusive moms. Avgiften er nødvendig for at vi skal kunne dekke frakt- og håndteringskostnader som tilkommer. Merk at om du ikke tar i mot eller henter ut din forsendeles, så regnes det ikke som om du har meddelt at du angrer ditt kjøp. For mer informasjon se 8. Angrerett og bytte nedenfor.

Avgift for forhåndsbetalt returfraktseddel

Om du velger å benytte deg av vår forhåndsbetalte returfraktseddel debiteres en avgift på 49 kroner inklusive moms.

Tilbud:

På utvalgte tidspunkter har ushop.no kampanjer med senkede priser på varer samt perioder med varer til salgspris. Gyldighetstiden for disse prisnedsettingene angis på samlingssiden for disse varene og gjelder til gitt dato, eller til lageret er tomt om dette inntreffer tidligere.

Periodevis kan Ushop.no tilby gunstigere vilkår for betalingsbetingelser, frakt, forlenget angrerett, pakkepriser eller andre vilkår som berører kjøpet. Disse kampanjene er gyldige så lenge det finnes mulighet for å kunden å velge disse alternativene på kjøpstidspunktet og refererer til de varene Junkyard angir i sammenheng med kampanjen.

Rabattkoder er tidsbegrensede tilbud som ikke kan kombineres med ytterligere rabattkoder eller andre tilbud. Hva som gjelder for de ulike rabattkodene kommuniseres på stedet der kunden får tilgang til rabattkoden. Ved uautorisert bruk av rabattkoder forbeholder Ushop seg retten til å heve kjøpet. Verdien på rabattkoden fordeles mellom produktene i din ordre om de ikke er beregnet på en eller flere spesifikke produkter på ordren din. Ved en eventuell retur blir en proporsjonal verdi trukket fra verdien av refusjonen din. Rabatten kan ikke refunderes og man kan ikke bruke koden på nytt ved retur av produktene.

PRODUKTER OG SORTIMENT:

Alle produkter som tilbys på http://www.ushop.no er tilpasset for bruk på det norske markedet. Det innebærer blandt annet at produktene oppfyller norske miljøkrav og sikkerhetsforskrifter. Normalt følger bruksanvisning med dersom det kreves av produktene.

Fargegjengivning på produktbilder

De produktbilder som vises på http://www.ushop.no skal forsøke å gjengi produktenes farge og øvrige egenskaper på en så virkelighetsnær måte som mulig. Ettersom fargegjengivning kan variere avhengig av hvilken type av skjerm du som kunde bruker, så kan vi ikke garantere at produktenes farger gjenspeiles nøyaktig av de fargene du ser på din skjerm. 

Cookies

Cookies (informasjonskapsler)

Personvernerklæring 

Denne personvernerklæringen handler om hvordan Ushop.no samler inn og bruker personopplysninger om deg.

 

Nettstedets eier og kontaktopplysninger

Navn: U.shop.no
Org. nr.: 923 082 239

E-post: post@ushop.no
Telefonnummer: +47 95 89 84 58

 

Ushop.no beskytter ditt personvern ifølge gjeldende lover og regler og er behandlingsansvarlig av dine personopplysninger.

Les mer om hvordan vi samler inn og benytter informasjon om våre brukere, og hvordan vi beskytter brukernes personvern. Du har rett til innsyn i egne opplysninger.

Ushop.no selger ikke personopplysninger til tredjepart, og bytter eller videreformidler heller ikke denne informasjonen med tredjepart.

Utenforstående kan kun få innsyn i denne informasjonen dersom de skal gjennomføre bestemte tjenester for oss.

Ved påmelding av nyhetsbrev og kurs samles det inn informasjon for å kunne nå deg. Disse opplysningene deles ikke med andre.

 

Hva er en cookie?

En cookie eller informasjonskapsel er en liten datafil som plasseres i din nettleser for å kunne holde oversikt over hva som skjer under ditt besøk og for å kunne gjenkjenne datamaskinen.

Dette er informasjon som er nødvendig for brukeropplevelsen på nettsiden. En cookie er ikke ett program og inneholder ikke virus.

Du kan lese mer om cookies her og hvordan du kan blokkere de: https://nettvett.no/slik-administrer-du-informasjonskapsler.

 

Nettstedets bruk av cookies

Ved å benytte dette nettstedet, hmsnorge.no, samtykker du i at det settes cookies i din nettleser - i og med at de fleste nettlesere er innstilt slik at de automatisk aksepterer cookies.

Denne informasjonen kan på ingen måte spores tilbake til noen enkeltperson.

Dersom du ikke vil akseptere vår bruk av cookies, kan du gå inn og trekke tilbake ditt samtykke ved å endre innstillingene i din nettleser.

Vi gjør imidlertid oppmerksom på at dette kan medføre at tjenestene på våre nettsider ikke fungerer optimalt.
Ushop.no benytter cookies for å analysere mønstre i bruken og drive nødvendige funksjoner på nettsiden.

Funksjoner som er avhengige av cookies for å virke kan for eksempel være å huske at du er logget inn, hva du har lagt i en handlekurv eller om du er en eksisterende eller ny bruker av nettstedet.

Dataene som samles inn benyttes for å forbedre nettstedets funksjonalitet og brukervennlighet basert på brukernes behov og interesser. Data blir som hovedregel ikke delt med tredjepart.

Unntak fra dette kan være ved at Ushop.no får bistand av løsningsleverandører med nødvendig teknisk og faglig bistand for å sikre optimal drift av nettstedet.

BETALING:

Kortbetaling Bambora

Ushop.no tilbyr kortbetaling via vår betalingspartner Bambora. Din kortinformasjon overføres og lagres sikkert i kryptert form. Ditt kort debiteres når du som kunde har gjennomført din bestilling. Kortbetaling er mulig med følgende korttyper:

 

- Europeisk Visa

- MasterCard

Fakturabetaling Bambora

Når du betaler via Bambora faktura handler du trygt og enkelt. Du behøver aldri oppgi din kortinformasjon, og betaler alltid etter at du har fått varene hjem. 

 

- Få varen hjem før du betaler

- Betalingstid 14 dager

- Du behøver aldri oppgi kortinformasjon

- Du kan laste ned dine fakturaer på klarna.no

- Mulighet for delbetaling

 

Fakturaen sendes fra Bambora til mailadressen du registrerte under bestillingen når pakken blir sendt fra vårt lager. Om betalingen uteblir tilkommer et purregebyr på 70 kr, samt forsinkelsesrente på 8,50%.Ved fortsatt utelatt betaling sendes et inkassovarsel med nytt purregebyr. Kravet vil deretter sendes til inkasso og ytterligere omkostninger vil påløpe. Ved kjøp gjøres en kredittvurdering av deg som kunde, som i noen tilfeller kan innebære at kredittopplysninger om deg innhentes. Isåfall mottar du kopi av dine kredittopplysnigner per post. Personopplysninger håndteres i henhold til gjeldene lovverk. Bambora behandler personopplysninger med formål om kundeanalyse, idenfikasjon, kredittkontroll og markedsføring. Personnummer lagres i henhold til lovverket og tillatelse fra datatilsynet.

Om du velger å betale et lavere beløp enn totalbeløpet, anses dette som en søknad om å endre fakturaen til fleksibel delbetaling (Bambora Konto). Du betaler da i egen takt, men minst 95 kr per måned.

Delbetaling Bambora konto

Betalingsalternativet for deg som vil velge selv hvor mye du betaler hver måned. Men Bambora konto er mer enn det, i tillegg til at du alltid får varen levert hjem før du betaler, så samler du alle dine kjøp i en konto. Det gjelder også om du har handlet i flere ulike butikker via Bambora konto, og sørger for at du får en faktura uansett antall kjøp.

 

- Få alltid varen hjem før du betaler

- Betal fra 95 kr/mnd eller 1/24 del av totalbeløpet

- Du behøver aldri oppgi kortinformasjon

- Alle dine kjøp samles på en konto og en faktura

- Kjøp nå – betal i slutten av neste måned

- Administrasjonsgebyr på 45 kr/mnd, uansett antall kjøp i perioden

- Du kan når som helst betale hele beløpet på en gang

Ved et kjøp på f.eks. 5 000 kr tilkommer ingen etableringsgebyr. Årsrenten er 22% og månedlig administrasjonsgebyr er 45 kr, hvilket utgjør en effektiv rente på 48,56 %. Prisen på kredittkjøpet blir da 6 156 kr med 12 delbetalinger på 513 kr stk. Eksempelet forutsetter at delbetalingen pågår over 12 måneder. Vær oppmerksom på at minimumsbeløp per måned på produktnivå ikke er det samme som for kontoen i sin helhet. Det er alltid minimum 95 kr per måned.

PayPal

Med PayPal betaler du kjapt og trygt gjennom noen enkle steg. For å kunne betale med PayPal må du ha en aktivt PayPal-konto.

OPPFYLLELSE AV AVTALE OM LEVERANSE:

Ushop.no plikt til oppfyllelse av avtalen starter i det du klikker på knappen "Gjennomfør kjøp" i kassen. Ushop.no har oppfylt sin del av avtalen når kunden har mottatt full levering av bestillte produkter. Du som kunde, har oppfylt din del av avtalen når du har betalt tilstrekkelig betaling for produktet som avtalt.

LEVERING:

HeltHjem:

Pakken legges på din dørmatte eller i din postkasse i løpet av natten. Du vil motta en sms som informerer om at pakken er levert. Leveringstid er ca 1-2 virkedager på Østlandet, og ca 1-5 virkedager for resten av landet.

Merk:

Er produktet for stort eller at HeltHjem-tjenesten ikke tilbys på din adresse blir pakken levert til nærmeste PostNord utleveringssted. En fraktkostnad på 49 NOK vil påløpe og vises i kassen for bestillinger under 1000 NOK. Om din bestilling overstiger 1000 NOK er det gratis frakt.

Bring:

Produktene leveres til nærmeste utleveringssted i forhold til adressen du oppgav ved bestilling i samarbeid med våre logistikkpartnere. Ushop.no sender bestillinger på hverdagene. Lagerstatus indikerer nåværende antall av produkter på lager, også estimert leveringstid til deg som kunde er spesifisert. Generell leveringstid blir oppført nedenfor, hvis ordren omfatter produkter med ulike leveringsstatus, blir leveringsstatus den samme som for det produktet med lengst leveringstid.

Leveringstid:

Postpakke i samarbeid med Posten. Pakken leveres innen 2-8 virkedager som starter fra den datoen da ordren sendes fra Ushop.no sitt lager. Du blir varslet når du kan plukke opp pakken på ditt postkontor. Postpakker må hentes innen 14 dager fra den datoen du mottok beskjed om ankommet pakke. Uavhentede pakker vil bli returnert til Ushop.no, da vil du som kunde da bli belastet med et gebyr på 350 NOK inklusive moms. Postpakker er et sporbart frakt alternativ.

Standard levering

Standard levering innebærer at pakken blir sendt fra oss i løpet av 2 virkedager til nærmeste Postkontor/ utleveringssted i forhold til adressen du registrerte på bestillingen. Normal leveringstid er 2-8 virkedager. En fraktkostand på 49 NOK vil påløpe og vises i kassen. Om bestillingen overstiger 1000 NOK inkludert moms er det gratis frakt.

Prioritert lagerhåndtering

Innebærer at pakken blir sendt fra oss samme dag dersom ordren legges før kl 19.00, alle hverdager. Ordren prioriteres hos oss og sendes til nærmeste Postkontor/utleveringssted i forhold til adressen du registrerte. Prisen for prioritert lagerhåndtering er 89 kr ved kjøp under 1000 kr, og 40 kr ved kjøp over 1000 kr. OBS! Dette er ikke "ekspress levering", sendingstiden hos Bring er den samme.

Forsinket levering

Ved forsinket levering kan du som kunde heve kjøpet. Tilbakebetalingen vil skje innen 14 dager fra du melder fra til Ushop.no om dette. Kontakt kundeservice på post@ushop.no om du ønsker å heve kjøpet ved forsinket leveranse.

ANGRERETT, ÅPENT KJØP OG BYTTE:

Angrerett

Om du ønsker å angre på ditt kjøp har du alltid 14 kalenderdager fra varen er mottatt. Det er «Angrerettloven» som regulerer plikter og rettigheter mellom forbruker og næringsdrivende (les mer om angreretten her lovdata.no).

Angrerettloven gir deg som privatperson rett til å undersøke varen innenfor det som anses som naturlig og nødvendig for å fastslå varens art, egenskap og funksjon. Du kan altså prøve produktet på samme måte som du ville gjort i en alminnelig butikk.

Er produktet brukt (i angrerettsperioden) og dette har ført til en verdireduksjon på varen, vil foretaket gjøre et fradrag i kjøpesummen tilsvarende varens objektivt reduserte verdi, før resten av kjøpesummen og frakt til kunden tilbakebetales. Dokumentasjon på uforsvarlig og unødvendig undersøkelse av produktet som medfører verdireduksjon vil bli sendt forbruker pr epost.

Vi ber om at du ikke fjerner merkelapper samt behandler originalemballasjen/salgsforpakning godt (eksempelvis skoeske).

Angrefrist gjelder ikke varer som av helse- eller hygieneårsaker ikke kan selges på nytt (eksempelvis undertøy, badetøy o.l.) eller varer hvor forseglingen er brutt (eksempelvis skjønnhetsprodukter, skopleieprodukter, sokker o.l.) Er du i tvil, ta kontakt med oss først.

For at angreretten skal være gjeldende må du gjøre en aktiv handling. Dette vil si at du i praksis ikke er påkrevd å hente ut sendingen din, men du må selv be Bring/Posten om å sende varen i retur og du må informere oss. Du kan enten legge ved utfylt angreskjema i returpakken eller kontakte oss per telefon eller mail.

Kontaktinformasjon:

Telefonnummer: 958 98 458

E-mail: post@ushop.no

Hvis pakken kommer i retur til oss fordi du ikke har hentet den ut eller har utført en aktiv handling, vil du bli pålagt et gebyr på 350 NOK inklusive moms. Avgiften er nødvendig for at vi skal kunne dekke frakt- og håndteringskostnader som tilkommer.

Forbrukeren er forpliktet til å betale kostnadene ved å returnere varen hvis forbrukeren velger å angre på kjøpet. Forbrukeren kan fritt velge hvordan varen skal sendes tilbake, men vi anbefaler at den forhåndsbetalte returfraktseddelen som fulgte med sendingen anvendes for raskest mulig returhåndtering. Det tilkommer da en returfraktsavgift på kun 49 NOK.

Vedlagt i forsendelsen følger ett angreskjema, samt en beskrivelse av hvordan returen skal registreres under Min konto. Ved å registrere returen under Min konto vil behandlingstiden gå raskere.

Åpent kjøp

I tillegg til angreretten tilbyr Ushop.no deg som kunde 30 dager åpent kjøp! Åpent kjøp gjelder i 30 dager fra du mottar varen, forutsett at varen er i originalstand og kan selges som ny. Dette innebærer at varen skal være uten synlige bruksskader, slitasje eller møkk. Du kan gjerne prøve produktet på innendørs, slik du ville gjort i en alminnelig butikk. Alle originale merkelapper må være intakt og henge på produktet, og originalemballasjen må følge med. Ikke sett tape, frimerker, etiketter eller lignende direkte på originalforpakningen - da blir den skadet og taper seg i verdi. Husk å pakke din retur slik at den ikke skades under transport!

Åpent kjøp gjelder ikke varer som av helse- eller hygieneårsaker ikke kan selges på nytt (eksempelvis undertøy, badetøy o.l.) eller varer hvor forseglingen er brutt (eksempelvis skjønnhetsprodukter, skopleieprodukter, sokker o.l.) Er du i tvil, ta kontakt med oss først.

Forbrukeren er forpliktet til å betale kostnadene ved å returnere varen. Forbrukeren kan fritt velge hvordan varen skal sendes tilbake, men vi anbefaler at den forhåndsbetalte returfraktseddelen som fulgte med sendingen anvendes for raskest mulig returhåndtering. Det tilkommer da en returfraktsavgift på kun 49 NOK.

Vedlagt i pakken følger en beskrivelse av hvordan returen skal registreres under Min konto. Ved å registrere returen under Min konto vil behandlingstiden gå raskere.

30 dager bytterett - Gratis returfrakt!

Du har rett til å bytte produktet i 30 dager fra du mottar varen, forutsett at varen er i originalstand og kan selges som ny. Dette innebærer at varen skal være uten synlige bruksskader, slitasje eller møkk. Du kan gjerne prøve produktet på innendørs slik du ville gjort i en allminnelig butikk. Alle originale merkelapper må være intakt og henge på produktet, og originalemballasjen må følge med. Ikke sett tape, frimerker, etiketter eller lignende direkte på originalforpakningen - da blir den skadet og taper seg i verdi. Husk å pakke din retur slik at den ikke skades under transport! Når du bytter, får du verdien av produktene du returnerte tilgode hos Ushop.no.

Utgifter for frakt eller annen tjeneste vil ikke bli kompensert i forbindelse med bytteretten. Beløpet du har til gode blir utlignet mot verdien av de produktene du ønsker å bytte til i forbindelse med bytteretten. Dersom verdien av produktene du ønsker å bytte til overstiger beløpet du har tilgode, må du betale mellomlegget til Ushop.no. Når du benytter deg av bytteretten tilbyr Ushop.no gratis returfrakt.

Vedlagt i pakken følger en beskrivelse av hvordan byttet skal registreres under Min konto. Du kan også lese mer om dette i vår FAQ på siden. Alle sendinger kommer med en forhåndsbetalt returfraktseddel, vi anbefaler at denne brukes for raskest mulig byttehåndtering.

REKLAMASJON OG GARANTI:

Garanti

Hvis det oppdages en feil eller mangel må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget, eller burde oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Fristen for å reklamere er allikevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende. En mangel som viser seg innen seks måneder etter at forbrukeren overtok tingen (normalt leveringstidspunktet) skal formodes å ha eksistert ved risikoens overgang.

Hvis det oppdages en feil eller mangel må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget, eller burde oppdaget den, kontakte Ushop.no. Fristen for reklamasjon er allikevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren over tok varen. Dersom varen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes retter til å gjøre mangelen gjeldende. Hvis du klager på en mangel ved produktet seks måneder fra den datoen du mottok produktet i din besittelse, har du også ansvar for å bevise at mangelen på produktet var der opprinnelig. Ushop.no anbefaler og alltid sjekke produktene når kunden har mottatt de, og rapportere om eventuelle feil så snart den er oppdaget.

Ved klage på feil produkt har kunder primære rett til å få utbedret feilen, eller et nytt feilfritt produkt. I noen tilfeller, har du også rett til å heve kjøpet å få tilbake det du har betalt. Ved en godkjent reklamasjon, skal du som kunde ikke bli belastet med noen ekstra kostnader knyttet til klagen. Som for eksempel skal kostnaden for returnere et defekt produkt erstattes av Ushop.no. Merk at du som kunde så langt som mulig skal minimalisere eventuelle kostnader i tilfelle et produkt viser seg å være defekt.

For raskere håndtering av din reklamasjon ber vi deg sende inn bilder av skaden/plagget samt en rask beskrivelse av hvordan feilen oppstod/ble oppdaget.

Hvis klagen anses å være godkjent, har du som kunde først og fremst rett til å rette feilen eller et feilfritt produkt. I noen tilfeller har du rett til å heve kjøpet og få beløpet refundert Ushop forbeholder seg retten til å avslå en ugyldig klage hvis det er funnet at produktet ikke er feil i henhold til gjeldende lovgivning.

Ved refusjon / tilbakebetaling skjer dette så snart som mulig, men ikke lenger enn 7 virkedager etter at klagen er behandlet. Ved refusjon vil pengene bli refundert, avhengig av hvordan du betalte bestillingen fra start. Se informasjon, avsnitt "Refusjon"

Annet

- Hvis plagget/ produktet er brukt, skal det vaskes/ rengjøres før det returneres.

- Ved klager hvor refusjon blir løsningen kan det bli trukket fra på verdien avhengig av produktets alder og hvordan det er brukt siden kjøpstidspunktet.

Som regel, 20 % fradrag per år vedrørende maskinvare og 33 % på vanlige klær og tilbehør.

- Alle klager på skateboard og longboards blir vurdert av hver leverandør.

- Skateboard og longboards som har sprukket er generelt ikke en godkjent reklamasjon.

Kontaktinformasjon vedrørende garantikrav

post: post@ushop.no eller telefon: 95 89 84 58

Retur ved reklamasjonssak.

Kunden må kontakte Ushop.no før det gjøres en retur av et defekt produkt. For å returnere defekte produkter eller materialer, se § 10. Returns.

RETURER:

Når du returnerer produkter eller materialer til Ushop.no må produktene pakkes på en slik måte at de er beskyttet under transport. Ushop.no anbefaler derfor at du alltid pakker produktene på samme måte og med samme emballasje som da de ble levert til deg. Er ikke produktet eller materiale pakket inn på en god nok måte slik at det oppstår en skade under transport har du som kunde ansvaret for å erstatte eventuelle skader som har oppstått.

Ved retur av produkter til Ushop.no du er ansvarlig for at produktene når Ushop.no uskadet.

Instrukser for retur.

Instruksjoner om fremgangsmåten for tilbakelevering er vedlagt i hver forsendelse.

Tilbake med forhåndsbetalt adresselapp

I hver ordre kommer med en forhåndsbetalt adresselapp som du bør bruke hvis du skal returnere noe til Ushop.no. Returseddelen brukes ved å lime den på returforsendelsen. Ved bruk av returetiketten blir du som kunde belastet med et gebyr fastsatt i § 3. Priser og avgifter i salgsbetingelsene. Avgift for retur porto vil ikke bli belastet dersom returårsaken var på grunn av en godkjent reklamasjon.

Tilbakebetaling:

Om du velger å angre ditt kjøp betaler vi tilbake det du betalte for varen/varene du sender i retur. Anvender du returlappen som følger med blir man belastet for returfrakt, dette justeres mot beløpet som refunderes. Returfrakten kommer på 49 kr.

Om man kun returnerer en del av orderen refunderes ikke frakten. Returnerer du hele bestillingen refunderes frakten.

Tilbakebetalingen skal skje innen 7 virkedager etter at vi har mottatt returen.

Tilbakebetaling skjer basert på betalingsmåten du brukte på kjøpstidspunktet. Se nedenfor:

Faktura/delbetalingsfaktura: Varen/varene krediteres fra fakturaen og en oppdatert faktura sendes ut per e-post. Om du allerede har betalt fakturaen refunderes beløpet tilbake til deg.

Kortbetaling: Pengene refunderes tilbake til kontoen som ble brukt ved betaling.

PayPal: Pengene refunderes tilbake via PayPal-kontoen som ble brukt ved betaling.

Gavekort: Ny gavekortkode sendes ut til den e-posten som ble brukt ved kjøp.

FORBEHOLD:

Hevingsforbehold

Ushop.no forbeholder seg retten til å heve avtalen i det tilfellet en kunde har handlet i "ond tro" på grunn av feilaktigheter som kunden har kjent til eller burde ha innsett, som feil informasjon om pris eller kvantitet på http://www.ushop.no. I tillfeller der hevingsforbeholdet gjøres gjeldene har kunden ikke rett på på erstatning eller kompensasjon fra Ushop.no.

Endringsforbehold

Ushop.no forbeholder seg retten til uten videre informasjon å endre innholdet på http://www.ushop.no, som inkluderer, men ikke er begrenset til, utvalg, priser og kampanjer. Slike endringer påvirker ikke allerede inngåtte avtaler mellom Ushop.no og kunden.

Ansvarsforbehold

Ushop.no skal anses som fri fra alle forpliktelser ihenhold til denne avtalen, for ansvar for hendelser som oppstår på grunn av hendelser som utenfor denne avtalen eller Ushop.nos virksomhet eller hva som følger av gjeldene lovgivning.

ANSVARSFRASKRIVELSE:

Force Majeure

I tilfeller av statlige tiltak eller unnlatelse, ny lovgivning, arbeidskonflikt, krig eller trussel om krig, store forstyrrelser av den offentlige ro og orden, sabotasje, ekstremvær, brann, eksplosjon, naturkatastrofe, ulykke eller annen omstendighet utenfor Ushop.nos kontroll og som Ushop.no med rimelighet ikke kunne unngått eller forutsett skal Ushop.no har rett til å fraskrive sine forpliktelser i denne avtalen. Ved slike hendelser er Ushop.no ikke ansvarlig for skader eller tap som er påført kunder.

Eksterne linker

Ushop.no er ikke ansvarlig for eventuelle skader og problem med kundens soft- eller hardware som oppstår som et resultat av at kunden har klikket på eksterne linker som er publisert på http://www.ushop.no.

Reservatsjon mot prissvingninger eller andre handelshindringer

Prissvingninger eller andre handelshindringer, som for eksempel mangel på nødvendig komponent fra tredjepart, hvor Ushop.no ikke med rimelighet kan holdes til sine forpliktelser i henhold til denne avtalen har Ushop.no rett til å heve kontrakten. I et slikt tilfelle, har kunden ikke krav på erstatning eller annen kompensasjon fra Ushop.no.

Reservasjon mot skatte- og avgiftsforandringer

Ved vesentlige skatte- eller avgiftsforandringer, som er av vesentlig betydning for forutsetningene i denne avtalen, har Ushop.no rett til å heve avtalen. I slike tilfeller har kunden ikke krav på erstatning eller annen kompensasjon fra Ushop.no.

Reservasjon mot leverandørsforsinkelser utenfor TPT AS/ junkyard.nos kontroll.

Om det oppstår forsinkelser som skyldes forhold utenfor Ushop.nos kontroll, skal ikke Ushop.no holdes ansvarlig for skade eller tap som skyldes nevnte forsinkelser. I slike tilfeller har kunden ikke krav på erstatning eller annen kompensasjon fra Ushop.no, dersom ikke annet er særskilt avtalt mellom Ushop.no og kunden eller fremkommer i bestemmelser av gjeldene lov.

PERSONVERN OG KONFIDENSIALITET:

Personopplysninger eller annen informasjon eller en del av et dokument gitt av kunden til Ushop.no vil behandles i samsvar med gjeldende lovgivning. Informasjon om personlig databehandling finnes i Junkyard Ushop.no personvernerklæring, den finner du her.

ANNET

Politianmeldelse

Ushop.no politirapporter rutinemessig all svindel og forsøk på svindel.

Avvikene mellom de ulike publikasjonene

Dersom det er forskjeller mellom informasjon hos http://www.ushop.no og andre publikasjoner, er det opplysningene som http://www.junkyard.no som vi forholder oss til. Dette gjelder ikke opplysninger som åpenbart er feil hos junkyard.no eller som er misvisende i forhold til annen publisert informasjon.

Immaterielle , logoer og varemerker

Alle materialer postet http://www.ushop.no, inkludert programvare, logoer, lydklipp, varemerker og tekst og bilde er beskyttet som åndsverk . Denne beskyttelsen betyr at materialet ikke kan brukes uten tillatelse, materialet kan ikke kopieres eller på annen måte overføres til en tredjepart uten Ushop.no sin tillatelse . Eventuelle brudd på dette vil bli politianmeldt.

Informasjon

All informasjon på http://www.ushop.no, uavhengig av format, er publisert kun for informasjonsformål for besøkende skal kunne bruke nettstedet. Ushop.no er dermed ansvarlig ikke for eventuelle konsekvenser eller skader som kan oppstå dersom denne informasjonen blir brukt til noe annet enn de ovennevnte formål.